Løsning hos HusCompagniet

HusCompagniet fik forspring gennem KLC Erhverv     

Når telefoni og IT smelter sammen

 

HusCompagniet A/S er en sværvægter indenfor byggeri af enfamiliehuse i Danmark. Mere end 1.450 huse forventes opført alene i
år. Den store volumen er dog ikke opstået af sig selv. Gennem årene er firmaer købt op, nye afdelinger er åbnet og eksport har bragt virksomheden til både Sverige og Tyskland med egne afdelinger.

Den decentrale struktur i selskabet har medført et væld af løsninger der med årene ikke var helt tidsvarende. Nogle afdelinger har brugt den lidt forældede Scale løsning fra TDC, ISDN løsninger og en enkelt sågar en PSTN løsning. Ligeledes var såvel MPLS løsningen som de linjer den var baseret på en smule ustruktureret.

Med bagrund i dette ansatte HusCompagniet i april 2016 Nicholas Hansen som IT chef for alle selskaberne. Nicholas Hansen der med en tung bagrund såvel som IT chef i et af Danmarks største Advokatfirmaer og som mangeårig teknologi rådgiver for Danmarks største virksomheder i Microsoft Danmark havde alle forudsætninger for at bygge alt forfra baseret på best practice.

Efter dialog med flere af de største teleselskaber stod det ret hurtigt klart at der var behov for flere forskellige kompetencer og produkter. Både af hensyn til teknologier og med henblik på ikke at betale mere end nødvendigt for
løsningen.

I den forbindelse indgik HusCompagniet et samarbejde med KLC Erhverv i Virum hvor man fik hjælp til at indhente tilbud fra diverse operatører og løsningsforslag til hvordan løsningen kunne skrues sammen.

Det er partner i KLC Erhverv Mikkel Dodt Fregerslev der har ageret sparringspartner for HusCompagniet gennem processen. Ønsket fra HusCompagniet var at benytte de muligheder Cloud tilbyder inden for såvel telefoni, mail og hosting.

Efter en omhyggelig udvælgelses proces faldt valget på Microsoft Skype for Business, Office 365, fiberbaseret MPLS og en kombination af private og public cloud. Nicholas Hansen udtaler;

”Cloud teknologien fra Microsoft giver os præcis de muligheder vi ønskede, til eksempel sparer vi ca. hvert andet fysiske møde for alle ledere væk – Vi bruger simpelthen Skype for Business i stedet. For at opnå det kortest mulige svartider til bl.a. HusCompagniets mange tegnere og arkitekter valgte vi til gengæld at bygge vores eget hostede datacenter i Danmark frem for at benytte datacentre i f.eks. Holland eller Irland”.

Om det at have en partner som KLC Erhverv med på rejsen siger Nicholas Hansen;

Det har sparet os for adskillige måneders research at trække på det store kendskab de har til telemarkedet, både hvad angår ny teknologi men også med hensyn til hvad tingene skal koste. På noget så lavpraktisk som sim-kort til alle vores tablets har vi f.eks. sparet næsten 50%”,
når der skal installeres skype klienter og headset til mere end 300 brugere på 15 lokationer i 3 lande har det også stor værdi at have en samarbejdspartner der kan hjælpe med det, og der har KLC Erhverv været til stor hjælp”.