Telefoni skal bare fungere

Hos grossistvirksomheden SIMI A/S har man med hjælp fra KLC Erhverv i Lyngby implementeret Uni-tels One-Connect. Løsningen er intuitiv, billig – og vigtigst af alt, så fungerer den bare.

Kommunikation med kunderne er grundlaget for enhver virksomhed

Det gælder også hos SIMI A/S i Farum, som netop har skiftet den gamle Scale-løsning fra TDC ud med One-Connect fra Uni-tel. Ifølge salgschef i SIMI A/S, Gregers Bisgaard, har løsningen gjort telefonien i virksomheden mere enkel og tilgængelig.

”De tidligere løsninger, vi har haft, har været ret teknisk funderede. One-Connect er derimod integreret og intuitivt indrettet. Og så var det bestemt heller ikke uvæsentligt, at løsningen er billigere end, hvad vi før har oplevet.”

Telefoniløsningen skal være såre simpel og lige til at gå til

For Gregers Bisgaard og resten af SIMI A/S er det vigtigste ved en kommunikationsløsning ikke, at løsningen tilbyder massevis af forskellige funktioner, men at den er simpel og lige til at gå til.

”Vi er en lille virksomhed på 14 mand, så vi har af gode grunde ikke en teknisk afdeling, der tager sig af eventuelle udfordringer på teknikfronten. Derfor skal sådan nogle områder som telefoni bare fungere,” forklarer salgschefen, som særligt fremhæver virksomhedens kørende sælgere som et ømt punkt, hvis telefonien kokser.

”En stor del af vores virksomheds ve og vel er baseret på vores kørende sælgere. De er konstant ude af huset, og det er simpelthen alfa og omega, at vores kommunikation med dem fungerer hver gang, ligesom det er vigtigt, at de altid kan komme i kontakt med vores kunder.”

Med One-Connect er alt samlet på samme platform

Da SIMI A/S besluttede sig for at skifte kommunikationsløsning, var det ikke, fordi virksomheden manglede nye og smarte funktioner. Den nye One-Connect-løsning kan langt hen ad vejen det samme som den tidligere løsning. Til gengæld er løsningen integreret, hvilket betyder, at alt er samlet og fungerer ud fra én platform.

”Vi har fået en samlet løsning, som kan præcis det, den skal, og det, som vi har været vant til førhen. Og det skal der heller ikke ændres på. Men rent administrativt har vi fået en telefonisk platform, der er meget lettere at gå til. Brugerfladen er bedre og mere brugervenlig. Man får hurtigt overblikket, fordi der er forholdsvist få funktioner, man skal holde styr på. Til gengæld er oplevelsen for kunderne i den anden ende den samme som altid,”

siger Gregers Bisgaard.

”Sparring med KLC giver os en god mavefornemmelse”

Ved en hurtig Google-søgning ville SIMI A/S måske kunne finde en endnu billigere telefoniløsning end One-Connect. Men for Gregers Bisgaard er det fuldkommen essentielt, at løsningen kommer fra en leverandør, som han kan komme i kontakt med, og som ikke bare er en stor grå salgsmaskine.

”For os er KLC Erhverv nærmere en sparringspartner end leverandør. Vi ved, at vi altid kan komme i kontakt med dem, og vi ved, at de altid er villige til at tage en snak om vores løsning. Med KLC Erhverv oplever vi aldrig at blive omstillet 100 gange, lande i den forkerte afdeling eller skulle igennem et hav af menupunkter. Deres hus er lille, og der er altid et menneske bag telefonen,”

forklarer han.

Salgschefen uddyber, at det er vigtigt for SIMI A/S, at KLC Erhverv ikke er nogen stor koncern, som ikke har føling med sine enkelte kunder.

”Vores kontaktperson i KLC Erhverv kender vores virksomhed og har forståelse for vores behov. Og hvis vi ind imellem er uenige, så er der altid tid til at finde det bedste kompromis. Det er der ofte kommet noget meget produktivt ud af. Vi vil gerne betale lidt ekstra for den tryghed, som en partner som KLC Erhverv kan give os. Det handler simpelthen om at have en god mavefornemmelse,”

slutter Gregers Bisgaard.

Vil du have en løsning som Simi?

Bliv kontaktet