Når man som Christian Aarø driver restauranter på topniveau, er der ikke plads til svingende kvalitet. Heller ikke, når det kommer til telefoni og web. KLC Erhverv har installeret Uni-tel-løsninger på restauranterne AOC, NO.2 og Trio.
Christian Aarø har været i restaurationsbranchen i henved 30 år. De sidste 16 år er aktiviteterne foregået i eget firma, og det er ikke gået stille af sig. Den første Michelin-stjerne kom i 2010 og den næste i 2015. Og de holder ved endnu.
I 2017 indgik Christian Aarøs selskab aftale med KLC Erhverv om at installere og drive telefoni og web på hans tre restauranter. Spisestederne har tre forskellige adresser, og der er tale om tre opsætninger af både mobil- og fastnettelefoni, web og wifi.
Ordentlig service er et krav
Christian Aarø stod selv for indkøbet og havde, ud over høj driftssikkerhed, kun ét ufravigeligt krav til leverandøren.
”Det var vigtigt for mig at finde en leverandør, hvor jeg bliver behandlet som kunde og ikke bare som et nummer. Derfor gik jeg efter et lidt mindre firma med en personlig kontakt”, forklarer Christian Aarø og uddyber.
”Hvis man har et nedbrud eller på anden måde får brug for hjælp, dur det ikke at få en person i røret, som ikke kan hjælpe. Og det er vigtigt, at man ikke fx skal igennem en masse spørgsmål for at få lov at få en tekniker ud”, forklarer Christian Aarø.
”Der er altid en god kommunikation”
Teknologien skal bare virke
Den erfarne restauratør lægger ikke skjul på, at telefoni ikke er noget, der optager ham synderligt i det daglige. Tingene skal grundlæggende bare virke.
”Så længe det virker, så er vi glade, og det gør det. Vi har primært kontakt med KLC, hvis vi skal have en ekstra telefon, eller hvis en ansat stopper. Så ringer vi op, og der er altid en god kommunikation”, siger Christian Aarø.
Intern telefoni og kunderettet web
Noget, der er med til at gøre driftssikkerheden på telefonien særligt vigtig, er, at aktiviteterne i firmaet ikke alene er geografisk spredt, men også fordeler sig på det meste af døgnet. Det bevirker nemlig, at store dele af den interne dialog foregår telefonisk.
For den kunderettede del ser det anderledes ud. Her er stabiliteten på web til gengæld afgørende for servicen.
”Det med at booke bord via telefonen var i gamle dage. I dag foregår stort set alt online. Der kan være nogen, der ringer om aftenen og spørger, om der er plads i bistroen (NO. 2, red.), og så skal det selvfølgelig virke. Men generelt foregår det online”, siger Christian Aarø.
Prisen betyder noget, men er ikke afgørende
Der er ikke mange direkte fællestræk mellem restaurationsdrift og telefoni, men når det foregå på Christian Aarøs niveau, kan man godt finde en enkelt: Kvaliteten er vigtigere end prisen.
”Selvfølgelig er det altid bedre at få en billigere løsning end den, man har. Vi sparede også penge, da vi skiftede teleselskab, og det var fint, men det var ikke det, der ledte til skiftet.”, slutter Christian Aarø.
Kort om Christian Aarø og restauranterne
Antal medarbejdere
- 45 fuldtidsansatte
Restauranter
- AOC – gourmetrestaurant i Moltkes Palæ nær Kongens Nytorv i København
- NO. 2 – lillesøster til AOC med integreret cocktailbar på Hammershøi Kaj på Christianshavn
- Trio – Bistro på højt niveau, også fysisk. Den ligger i Axel Towers overfor Tivoli
Telefoni og web
- KLC Erhverv har installeret både telefoni, web og wifi i restauranterne
- Daglig drift og vedligeholdelse leveres af KLC Erhverv
- Telefonien baserer sig på Uni-tels One-Connect
- Internetforbindelsen er ligeledes leveret af Uni-tel