En uvildig rådgiver tæt på

For OK-Fonden handler samarbejdet med KLC Erhverv om driftssikkerhed, tillid og at have den rigtige knowhow tæt på.

KLC Erhverv har varetaget driften af telefoni og internet på alle OK-Fondens plejehjem og bosteder i hele Danmark siden 2008. For økonomichef, Finn Dorner, er der flere gode grunde til at holde fast i det gode samarbejde. En af dem er, at fondens område stiller nogle ekstraordinært høje krav til stabilitet i kommunikationsvejene.

”Vi har et par og tyve enheder i Danmark, og de er allesammen ekstremt afhængige af at kunne komme i kontakt med læger og pårørende 24-7. Vores ansatte bliver meget frustrerede, hvis telefonerne ikke virker, og kaldeanlægget skal også virke. Det drejer sig jo om syge og ofte svagelige mennesker”, forklarer Finn Dorner.

Effektivt samarbejde

Der er således meget lidt plads til udsving i driften. Når det uundgåelige ind i mellem sker, at der indtræffer problemer, er det altafgørende, løsningen kommer lynhurtigt. Netop dette fremhæver Finn Dorner som en afgørende kvalitet i samarbejdet med KLC Erhverv i Virum.

”Når vi henvender os, går det stærkt. Vores primære kontaktperson, Christian Ostenfeld, svarer ikke først tilbage og forklarer tingene. Han svarer tilbage og siger, at nu er det løst”, siger Finn Dorner og forklarer, at KLC Erhverv også har en rolle i forhold til at koordinere mellem deres forskellige leverandører af teknologi.

”Telefoni er specielt her, fordi det skal kunne spille sammen med IT og nødkaldeanlæg til beboerne. Christian ved, hvem han skal samarbejde med, og vi kan bede de andre om at tage dialogen med ham i stedet for, at vi skal ind over som mellemled”, siger Finn Dorner.

”Jeg vil helt sikkert anbefale andre at bruge KLC Erhverv. ”

En partner med stort kendskab

Konkret benytter OK-Fondens plejehjem og bosteder kaldesystemet Tunstall, mens de får leveret IT af ATEA. Telefoni og internet er hovedsageligt baseret på TDC, men Finn Dorner ser det som en fordel at have KLC Erhverv som kontakt i stedet. Ikke mindst, fordi KLC Erhvervs kendskab til OK-Fonden er både dybt og bredt.

”Så sent som i dag har vi fået et opkald fra en teleoperatør om, at fordi et af vores centre har skiftet CVR-nummer, skulle vi også flytte vores telefoniaftale. Da vi spurgte Christian, om han kunne redde det ud, gik der fem minutter, før det hele var under kontrol. Under andre omstændigheder kunne vi have brugt timevis på gøre det klart, at der var tale om en fejl fra operatørens side”, siger Finn Dorner. Han forklarer, at det blot er et af flere eksempler på, at det sparer tid for OK-Fonden at have en partner, der kender dem så godt, som KLC Erhverv gør.

Uvildig rådgivning – også om priser

Den tillid, han har, hænger også sammen med, at KLC Erhverv ikke har nogen interesse i at anbefale én operatør frem for en anden. De kan tværtimod tillade sig at være helt neutrale og nøgterne og anbefale det, som både er bedst og billigst.

”Når vi bliver kontaktet af andre selskaber, kan vi vende det med KLC. Fordi de ikke bundet op på en bestemt udbyder, får vi en uvildig rådgivning om, hvad der samlet set er billigst. Det betyder meget, at vi ikke behøver bruge tid på at diskutere det med andre”, siger Finn Dorner.

Anbefaler det gerne

Han er ikke et sekund i tvivl om, at de får noget for pengene, og han tøver da heller ikke med at anbefale KLC Erhverv. Også selvom behovet måtte være knap så avanceret som hos OK-Fonden.

”Jeg vil helt sikkert anbefale andre at bruge KLC Erhverv. Jeg har sågar anbefalet det til min kone, som er tandlæge. De kan også hjælpe små virksomheder”, siger Finn Dorner.

FAKTA

Om Ok Fonden

  • OK-Fonden driver et hospice, 11 psykiatriske bo- og behandlingssteder, to socialøkonomiske virksomheder og 16 plejehjem landet over – med flere på vej. Derudover administrerer OK-Fonden 1.300 boliger, som de selv har opført. Herunder 480 boliger fordelt på 30 seniorbofællesskaber.
  • OK-Fonden beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere.
  • OK-Fonden er en dansk erhvervsdrivende fond, som arbejder på almindelige markedsvilkår. Overskuddet investeres direkte i udvikling af velfærdsløsninger. På den måde skabes værdi for de mennesker, fonden har omsorg for i det daglige, og for samfundet som helhed.

Om telefoni og internet

  • KLC Erhverv har varetaget OK-Fondens IT- og telefoni siden 2008.
  • Samarbejdet involverer bl.a. integration til systemer fra Tunstall, som udvikler teknologi til plejesektoren.
  • Ud over almindelig drift og udvikling på lidt over 20 bosteder fungerer KLC Erhverv som uvildig rådgiver og sparringspartner i spørgsmål om it- og telefoni.

Vil du have en løsning som Ok Fonden?

Bliv kontaktet