Holstebro Auktioner skiftede til KLC Erhverv i 2019. Deres dom et år senere er klar: Både teknologi og service har fået et markant løft.
Der er, som man siger, løbet noget vand gennem åen, siden Hans Jørgen Eriksen afholdt sin første auktion i en gammel garage med en hammer i hånden. I dag, 36 år senere, er den tidligere advokats livsværk, Holstebro Auktioner, et af landets mest respekterede auktionshuse. I 2019 valgte de at skifte deres gamle teleudbyder ud med KLC Erhverv. Det har de ikke fortrudt.
”Vi er lidt specielle, fordi vi har mange forskellige lokaler, og vi arbejder over hele landet. Vi har også betjening af kunder på skæve tider og aften og weekend. Det telefonsystem, KLC Erhverv har designet til os, passer fantastisk godt til vores måde at arbejde på. Og så har vi hele vejen fået en vanvittig fin service”, siger Hans Jørgen Eriksen.
Gennemsigtige regninger og teknologisk fremskridt
I en travl hverdag var det at skifte teleudbyder en beslutning, der krævede modning. Telefoni er vigtig infrastruktur, som ikke tåler udfald. I sidste ende var det dog ikke teknologi, men et stærkt ønske fra bogholderiet om en udbyder med mere gennemsigtige regninger, der gjorde udfaldet. Det viste sig dog hurtigt, at skiftet gjorde mere end at lette bogføringen.
”Vi har fået en meget fin gennemsigtighed på alle leder og kanter med hensyn til vores regninger. Det betyder, at vi har sparet penge, men vi har også fået en langt bedre løsning. I det daglige arbejde er det faktisk lidt af en milepæl og et stort teknologisk fremskridt”, siger Hans Jørgen Eriksen.
”Det letter dagligdagen helt enormt. Samtidig sparer vi på vedligehold af apparater, omstilling osv. ”
– Hans Jørgen Eriksen, Holstebro Auktioner
Skift til ren mobilløsning
Noget af det helt afgørende var, at KLC Erhverv efter at have set på forretningen anbefalede en ren mobilløsning. Holstebro Auktioner så det ikke som et oplagt valg til at begynde med, men de ændrede hurtigt holdning.
”Vi var meget skeptiske overfor at få en ren mobilløsning, men i dag er jeg overhovedet ikke i tvivl om, at det var det eneste rigtige. Det letter dagligdagen helt enormt. Samtidig sparer vi på vedligehold af apparater, omstilling osv.”, siger Hans Jørgen Eriksen.
Satsningen på en ren mobilløsning viste sig i øvrigt også at medvirke til en mere udstrakt brug af mobilen til mange andre formål. Lige fra basale værktøjer som lommelygte og kamera, som er nødvendige redskaber i vurderingsopgaver, til at slå aktuelle guldpriser op på nettet.
Problemfri indfasning
Hans Jørgen Eriksen erkender, at skiftet var forbundet med en vis nervøsitet, men indfasningen af det nye system forløb helt uden problemer.
”Det gik ualmindeligt smertefrit. Vi havde ingen interne resurser til at hjælpe, men der var ingen problemer overhovedet. Det virkede perfekt fra det ene minut til det andet”, siger Hans Jørgen Eriksen. Det gør det stadig, og skal noget justeres, er det ligetil, forklarer han.
”De ved, hvem vi er, og kan straks se vores problemer. Der er ikke forklaringsproblemer, omstillinger og telefonsvarere med lange køer. Og så er det folk med rigtig meget erfaring, der virkelig ved, hvad de taler om”, siger Hans Jørgen Eriksen, som ikke tøver med at anbefale andre at gå samme vej.
En oprigtig anbefaling
”Vi kan altid få fat på dem. Og hvis man lægger besked, bliver der ringet tilbage prompte. Vi vil i den grad anbefale dem til andre. Det er helt oprigtigt”, fastslår Hans Jørgen Eriksen.
FAKTA
Om Holstebro Auktioner
- Holstebro Auktioner blev stiftet i 1985 af den tidligere advokat, Hans Jørgen Eriksen.
- Holstebro Auktioner er baseret i Holstebro, men har aktiviteter i hele landet.
- Huset har afholdt hundredevis af auktioner med salg fra private, dødsboer, konkursboer, SKAT, Politi og advokater.
Om telefoni
- KLC implementerede ny telefonløsning i 2019.
- Løsningen er 100% mobil.
- De er fem medarbejdere på telefonløsningen.