Skip to main content

”Personlig og pålidelig erhvervstelefoni”

Begravelsesforretningen Den Sidste Rejse tager hånd om mennesker i deres mest sårbare stunder. Telefoniløsningen fra KLC Erhverv Virum og Uni-tel er afgørende for, at de kan levere den personlige og professionelle service, der kendetegner deres virksomhed.

Siden 2018 har Den Sidste Rejse benyttet Uni-tels telefoniplatform One-Connect og fået både mobiltelefoni, fastnettelefoni og internet leveret af KLC Erhverv Virum. Virksomheden har tre fuldtidsansatte og en løst ansat, der tager faste vagter flere gange om måneden og fungerer som tilkaldehjælp. Alle medarbejdere er afhængige af mobiler, da de stort set hver dag er på farten i forbindelse med ting som afhentning af afdøde, familiebesøg og bisættelser.

Personlighed er vigtigt

For Den Sidste Rejse er det afgørende at kunne besvare opkald hurtigt og personligt.

“Det er rarest for folk at blive mødt af en person, der svarer med det samme. Vi vil helst undgå telefonsvarere, eller at de bliver mødt at et ”du er nummer tre i køen”,” fortæller Solvejg Ritzau. Prioriteringen af den personlige service betyder, at de har fravalgt en central omstilling til fordel for individuel kontakt. Der er telefonsvarer på alle telefoner, men de har personligt indtalte hilsener frem for at gå videre til en generel besked fra virksomheden ved optaget.

”En bedemand skal være til rådighed på samme måde som en jordemoder skal være det. Vores telefon er altid åben, og vi svarer så vidt muligt altid. Det hører med til vores arbejde, at hverdagen ikke kan forudsiges, og det skal vi være klar til. Vi besvarer også konsekvent opkald om natten. Vi har på skift mobilen med på soveværelset med lyd på,” siger Solvejg Ritzau.

"Det fungerer upåklageligt, og jeg er meget tryg ved det. Hvis der er en sjælden gang er noget, har jeg kontaktet KLC Erhverv, og de er altid parate med det samme."

– Solvejg Ritzau

Hurtig hjælp og gode priser

Da Den Sidste Rejse skulle vælge telefonsystem, var det vigtigt for dem at have en løsning, der kunne håndtere flere medarbejdere og omstilling mellem fastnet og mobil. Skiftet til Uni-tel blev indledt efter en anbefaling fra en anden kunde. Den endelige beslutning taget efter et møde med KLC Erhverv Virum.

”Prisen spillede også en rolle, da der hos den tidligere udbyder var nogle forholdsvis store ekstraomkostninger forbundet med de mange opkald, som blev automatisk viderestillet fra fastnet til mobil,” siger Solvejg Ritzau. Det problem har de ikke længere, og tilfredsheden med løsningen fra KLC Erhverv og Uni-tel er stor.

“Det fungerer upåklageligt, og jeg er meget tryg ved det. Hvis der er en sjælden gang er noget, har jeg kontaktet KLC Erhverv, og de er altid parate med det samme. Jeg har også en enkelt gang haft brug for hjælp i weekenden, hvor jeg også fik fat i dem,” siger Solvejg Ritzau, som lægger vægt på netop den hurtige service. Hurtig hjælp er vigtigt, da de ikke pludselig kan stå og være uden telefon.

Et særligt erhverv

Den Sidste Rejse har eksisteret siden oktober 1999, hvor Solvejg Ritzau selv stiftede den. I flere år drev hun den også på egen hånd. Hun oplever ofte, at folk ser det som et specielt erhverv at være i, men selv synes hun det er et meningsfuldt arbejde hver eneste dag, og både Solvejg og hendes tre kollegaer fremhæver, at de ser jobbet som en fornem mulighed for at gøre en forskel i menneskers liv hver dag.

FAKTA

Kort om Den Sidste Rejse

  • Antal medarbejdere: 3
  • Produkter: Bedemandsforretning
  • Eksisteret siden: 1999

Telefoni hos Den Sidste Rejse

  • One-Connect fra Uni-tel inklusive fastnet- og mobiltelefoni
  • Desuden internet leveret af KLC Erhverv
  • Kunde hos Uni-tel og KLC Erhverv Virum siden 2018

Vil du have en løsning som Den Sidste Rejse

Bliv kontaktet