”Vi oplever en kæmpe tryghed ved hele samarbejdet”

Med et nyt telefonsystem har plejecenteret Lions Park Søllerød fået fuld integration mellem intern og ekstern telefoni. Samtidig lever systemet op til plejecentrets nultolerance overfor nedetid og uregelmæssigheder.

Da Lions Park Søllerød for et års tid siden bevægede sig ud på markedet for IP-telefoni, var det ikke uden en vis rysten på hånden. Deres krav til stabilitet er tårnhøje, og behovet er komplekst, så et telefonsystem er ikke noget, man bare skifter ud.

Specielle krav

”Vi bruger systemet Tunstall til vores interne kommunikation. Det er udviklet specielt til plejesektoren, og et nyt telefonsystem skal kunne fungere sammen med det. Samtidig har vi åbent 24-7, så der er ikke plads til nedetid. Vi skal altid kunne komme i kontakt med hospitaler og læger, og de pårørende skal altid kunne komme i kontakt med beboerne”, forklarer IT- og telefoniansvarlig, Betina Hoffmann.

Opgaven med at skifte system er med andre ord ikke blot kompleks. Det er også afgørende, at den forløber uden uregelmæssigheder.

“Jeg anbefaler det gerne til andre i plejesektoren”

- Betina Hoffmann, it-chef hos Lions Park Søllerød

KLC Erhverv, Uni-tel og Tunstall samlet i ét

Efter grundig research faldt valget på KLC Erhverv, som havde dokumenteret erfaring med Tunstall. Samtidig kunne KLC Erhverv tilbyde at integrere det med Uni-tels telefoniplatform One-Connect, som dels er meget brugervenlig og dels har den fleksibilitet, det kræver at skabe integration til andre platforme.

”Det blev afgørende, at KLC Erhverv havde så gode referencer, og at de kendte Tunstalls platform i forvejen. I dag kan vi se, at det var det rigtige valg. De har virkelig forstået vores behov og sat sig ind i vores løsning”, forklarer Betina Hoffmann.

Skarpt blik for behovet

Første fase, som handlede om implementering, forløb smidigt og planmæssigt, og tilfredsheden steg yderligere, da den daglige drift satte ind.

”Det er en kæmpe tryghed at have Christian Ostenfeld fra KLC Erhverv tilknyttet. Han afdækker vores behov præcist og har også blik for ting, vi ikke nødvendigvis selv er opmærksomme på. Det har virkelig været rart. Det betyder også noget, at han altid sørger for, at det er den samme tekniker, der kommer ud. Så har vi en, der kender husets struktur, så man ikke skal forklare det til en ny hver gang”, siger Betina Hoffmann.

Hun tilføjer, at de med kombinationen af Tunstall og Uni-tel også har fået udvidet serviceniveauet overfor opkald udefra.

”Med den løsning, vi har fået, bliver opkald til hver afdeling modtaget med evt. besked om åbningstider. Det er en væsentlig opgradering af kald udefra. Samtidig fik vi med skiftet ryddet op i ringegrupperne. Jeg bør også nævne, at min værste frygt ved at skifte var, at der kunne opstå nedetid. Det er altid en ukendt faktor, men det skete ikke på noget tidspunkt”, siger Betina Hoffmann.

Fungerer som ét system

Fra KLC Erhvervs side genkender Christian Ostenfeld udlægningen af, at den forholdsvis komplekse opgave forløb smidigt. Og også at de gjorde meget ud af at udnytte fordelene ved at kombinere Uni-tel og Tunstall.

”Tunstall er lavet til intern brug og egentlig ikke gearet til at modtage opkald udefra. Men fordi Uni-tels One-connect-løsning er så fleksibel, har vi kunnet sætte det op, så det i praksis fungerer som ét system. Det betyder, at vi får samlet alle fordelene ved de to systemer i ét. Det gør, at det er langt nemmere for medarbejderne at bruge og giver bedre service, når man ringer ind. Samtidig undgår man at skulle vedligeholde to systemer hver for sig”, siger Christian Ostenfeld.

KLC Erhverv har leveret telefoni til i alt 50 trådløse telefoner og 20 bordtelefoner.

Klar anbefaling til plejesektoren

Hos Lions Park Søllerød er Betina Hoffmann ikke i tvivl, når man spørger hende, om KLC Erhvervs integration mellem Uni-tel og Tunstall lever op til forventningerne.

”Absolut. Og jeg vil næsten sige mere til. Vi oplever en kæmpe tryghed ved hele samarbejdet, og jeg anbefaler det gerne til andre i plejesektoren. Systemet kan virkelig meget, og det er nemt at bruge. Og igen må jeg fremhæve servicen. Der bliver fulgt op i hele processen, og de er meget fagligt dygtige. Det er rigtige it-folk”, slutter Betina Hoffman.

FAKTA OM LIONS PARK SØLLERØD´S TELEFONI

  • Lions Park Søllerød består af Seniorcenteret med 103 boliger og Plejecenteret med 72 plejeboliger
  • KLC Erhverv har leveret telefoni til 50 trådløse telefoner og 20 bordtelefoner
  • Leverancen er baseret på løsninger fra Uni-tel og Tunstall

Vil du have en løsning som Lions Park Søllerød?

Bliv kontaktet