Skip to main content

Nu skal IT ikke kun bruges til IT opgaver – Det skal også servicere jeres telefonløsning. Og det stiller krav. Bliv lidt klogere her, og tag fat i os for en gennemgang af jeres nuværende eller fremtidige setup. Vi hjælper dig gerne.

I dag er det it-infrastrukturen, der bruges til både it-tjenester og telefoni. It-afdelingen eller jeres leverandør skal derfor sikre, at it-miljøet fungerer til begge dele. Det er også vigtigt at tage højde for, at det  stiller højere krav end udelukkende data, og det derfor ikke er givet, at virksomhedens it automatisk kan bruges til telefoni.

Bliv klogere på, hvad it-chefen skal vide, for at virksomhedens telefoni fungerer smertefrit. Har I brug for hjælp i virksomheden til at sikre dette, hjælper KLC Erhverv gerne.

It-miljøet skal kunne levere pålidelig realtidskommunikation af høj kvalitet. Det stiller krav til hardwaren og opsætningen af ​​infrastrukturen, der dog sjældent er et problem for danske virksomheder

Kravene til it-miljøet er højere til telefoni end til andre it-tjenester.

Det er vigtigt at have:

  • Tilstrækkelig båndbredde
  • En god internetforbindelse
  • Computere, der er kraftige nok
  • Netværksswitche af god kvalitet

I Danmark har vi gode forudsætninger for velfungerende internetbaseret telefoni. Men selvom de fleste virksomheder har alt, hvad de skal bruge af hardware og båndbredde, kan de stadig have udfordringer med kvaliteten af ​​deres telefoni.

Faktorer, der kan påvirke telefoniens ydeevne

Et for stramt styret eget netværk kan påvirke telefoniens ydeevne. Men selv med en kraftfuld sikkerhedsløsning på computerne, kan usikker trafik stadig slippe igennem og udsætte virksomheden for sikkerhedsrisici, hvis firewallen ikke er sat korrekt op. I nogle tilfælde skal der blot ændres ganske lidt i opsætningen. I andre tilfælde kan en dedikeret VoIP-forbindelse være løsningen.

Hver del af kæden – computer, antivirusbeskyttelse, firewall mv. – skal arbejde sammen. Det giver virksomheden fuld sikkerhed uden at gå på kompromis med ydeevnen.

En samlet leverandør letter hverdagen

En udfordring for mange virksomheder er, at de mangler fuld kontrol over deres it. I har muligvis købt internetforbindelsen fra én leverandør, hardware fra en anden, computere fra en tredje og telefoni fra en fjerde. Så kan det være svært selv at få samlet det hele og sat det rigtigt op.

En anden almindelig situation er, at man køber it-tjenester hos en it-udbyder, der ikke er eksperter på telefoni. Sikkerhedsindstillingerne er derfor ikke optimale.

Og opstår der problemer, kan det være svært at få hjælp. Parterne bebrejder ofte hinanden: “Det er ikke telefonen, den er gal med, det er din firewall, der er problemet, og vi kan ikke tage os af det” eller “Det er din internetforbindelse, der er for dårlig”.

Sådan tager I kontrol over it-miljøet

Som teleansvarlig er det vigtigt at sikre sig, at it-miljøet kan håndtere virksomhedens telefoni.

Brug for hjælp?

Har I udfordringer med telefoni? Er I bekymrede for opsætningen i jeres it-miljø? I så fald er I velkomne til at kontakte os. Vi er vant til at introducere moderne telefoniløsninger i forskellige it-miljøer og ved, hvad der kræves.

Køber I it- og/eller telefonitjenester hos os, er vores løsninger til en optimal opsætning af it-miljøet naturligvis med i løsningen.

Har du brug for at vende mulighederne?